Без Русије нема преговора са Приштином!
Бриселски споразум тешко је, под окриљем Европске уније (ЕУ), спровести у пракси, уколико постоје сталне уцене и претње усмерене само ка једној, српској, страни и у ситуацији када се договори не поштују, управо зато што постоји пристрасан однос главног посредника у преговорима, па се Србија, сталним условљавањем свог уласка у ЕУ, „доводи у ред“ и притиска да потпише све што се може потписати. Изгледа да је издајнички режим Тадића највише заслужан што смо дошли до положаја губитника, јер да о статусу Косова и Метохије (КиМ) преговарамо у Савету безбедности Уједињених нација, где имамо подршку највећих и најутицајних земаља света, међу којима су братска Русија, Кина, Бразил, Индија и други, не бисмо дошли у ситуацију да бранимо голе животе, територију и властиту имовину од шиптарских терориста. Колико је само потребно времена да се постигнути договори спроведу у дело?! Очигледно је да се Заједница српских општина (ЗСО) тиче само српске стране, јер Приштина не поштује ништа што је потписано у Бриселу, а за то има прећутну подршку великих сила, предвођених Вашингтоном, који је креатор стварања лажне државе Косово.
Све су то више него довољни разлози да се у преговоре о КиМ укључе још неке државе и њихови представници, како би било избегнуто стално блокирање преговарачког процеса и стајање у једном месту. Најбољи пример како се решавају међународни конфликти и кризе јесте заједничко учешће Русије, Ирана и Турске у изналажењу решења за ратне сукобе у Сирији. Моћ ефикасне диплмоматије и позитиван резултат преговора у Астани, престоници Казахстана, показали су да је Руска Федерација била кључна сила у решавању сиријске кризе и стабилизацији ситуације на целом Блиском истоку. Резултати ових процеса имали су вишедимензионе позитивне ефекте као што су: завршетак ратних операција у Сирији; успостављање поретка у Сирији и стабилности на Блиском истоку и ефикасну борбу против тероризма и Исламске државе (ДАЕШ).
Завршетак ратних операција у Сирији и успостављање уставног поретка у тој земљи утицаће брже и повољније на српску страну током решавања косовског проблема који је кључан безбедносни проблем Балкана и Југоисточне Европе.
Дипломатска тежина и искуство Русије у организацији мировних преговора у Астани сведочи о томе, да и у случају КиМ, може да буде формиран нови ефикасан преговарачки тим, уз учешће супротстављених страна које су сада у стању „замрзнутог сукоба“. Али, за разлику од дијалога у Бриселу, могући формат са руским учешћем биће погодан за Србију, са позициjе подршке нашем територијалном интегритету и српским националним интересима, а иницијативу о организацији такве врсте преговора треба да покрене искључиво Србија и њено државно руководство.
Александар Ђурђев, председник Српске лиге